Affaldsgebyrer

Affaldsgebyret for borgere består af følgende gebyrer:

  • 1. Administrationsgebyr
  • 2. Genbrugsgebyr
  • 3. Forbrugsgebyr

Administrationsgebyr:

Skive Kommune skal jf. Affaldsbekendtgørelsen opkræve et administrationsgebyr hos alle virksomheder i kommunen.

Administrationsgebyret dækker kommunens generelle udgifter til planlægning og administration af affaldsordninger for erhverv, herunder udarbejdelse af erhvervsregulativ, affaldsplaner, affaldsdata, information m.m. og er i 2016 på 152,00 kr. ekskl. moms.

Administrationsgebyret dækker ikke adgang til genbrugspladserne eller andre kommunale affaldsordninger.

I henhold til Affaldsbekendtgørelsen kan der i helt særlige tilfælde søges om fritagelse for administrationsgebyret. Dette kan du læse om på Nomi4s’ hjemmeside.  www.nomi4s.dk under aktuelt og nyheder.

Såfremt du, efter at have læst informationen på nomi4s’ hjemmeside mener, at din virksomhed kan blive fritaget for administrationsgebyret, skal ansøgning herom ske senest den 30. september 2016 kl. 15.30. Ansøgninger modtaget efter dette tidspunkt vil ikke blive behandlet. 

Ansøgningsskemaet til fritagelse for administrationsgebyret ved at klikke her

Faktura vedrørende administrationsgebyret fremsendes særskilt umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.

Genbrugsgebyr:
Genbrugsgebyret dækker udgifterne til drift af genbrugspladserne, storskraldsordningen, tilskud til spejderordning, problemaffaldskasse, kompostbeholdere

Forbrugsgebyr:
Forbrugsgebyret vedrørende dagrenovation betales i forhold til den valgte beholdertype/sæk og tømningshyppighed. Alle gebyrer skal som udgangspunkt betales, men der findes muligheder for fritagelse for gebyrer. Læs mere om dette og se gebyrpriser på NOMI4S`s hjemmeside.

Publiceret 15-08-2016