Den Digitale Hotline

Har du brug for hjælp, når du benytter de kommunale selvbetjeningsløsninger, kan du få hjælp via Den Digitale Hotline.

 

Du kan ringe til Den Digitale Hotline på 7020 0000:

Mandag - torsdag: 8.00 – 20.00

Fredag kl. 8.00 – 16.00

Søndag kl. 16.00 – 20.00

Den Digitale Hotline 

 

Bemærk, at du IKKE skal betale gebyr for at ringe til Den Digitale Hotline. Du betaler udelukkende almindeligt opkaldsgebyr til teleselskabet.

Medarbejderen kan hjælpe dig med at finde oplysninger på kommunens hjemmeside, hjælpe dig med brug af kommunens digitale selvbetjeningsløsninger - herunder hjælp til brug/oprettelse af Digital Post samt hjælpe med nogle af de øvrige offentlige selvbetjeningsløsninger.

 

Formål

Formålet med Den Digitale Hotline er at yde hjælp til selvhjælp, så du kan benytte de digitale løsninger. Du kan således IKKE få hjælp til specifik sagsbehandling eller få oplysning om status på en given sag.

Hotline-funktionen gør, at medarbejderne er tilgængelige på de tidspunkter, hvor du som borger har tid til at gøre brug af de digitale selvbetjeningsløsninger - også udenfor kommunens åbningstid. I det tidsrum sidder én af de dygtige borgerservicemedarbejdere fra de 19 kommuner klar til at hjælpe.

 

Fakta om Den Digitale Hotline:

  • Den Digitale Hotline kan kontaktes i 60 timer om ugen
  • Den Digitale Hotline bemandes af et tværkommunalt team bestående af borgerservicemedarbejdere i Region Midt og Region Nord
  • Den Digitale Hotline hjælper borgerne med generel info på kommunernes hjemmesider og vejledning om benyttelsen af konkrete selvbetjeningsløsninger herunder digital post og NemID
  • Den Digitale Hotline kan ikke tilbyde konkret sagsbehandling eller oplyse om status på en sag

 

Publiceret 06-03-2017