Digital postkasse på Borger.dk

For at oprette en digital postkasse skal du bruge NemID. Har du endnu ikke NemID kan du bestille et på borger.dk

Sådan opretter du en digital postkasse

  1. Gå ind på borger.dk
  2. Klik på "Digital Post" på forsiden
  3. Log på med NemID
  4. Læs og accepter betingelserne
  5. Udfyld profiloplysninger bl.a. dit navn samt mobilnummer og/eller mail-adresse 
  6. Klik på "Fortsæt"
  7. Bekræft mobilnummer og/eller mail-adresse
  8. Klik på "Begynd at bruge din postkasse" - du bliver ledet over til din Indbakke

Sådan finder/tjekker du din digitale postkasse

  1. Klik ind på borger.dk
  2. Klik på "Digital Post" øverst på siden
  3. Log ind med dit NemID

Hvis du har tilknyttet din e-Boks til din digitale postkasse, kan du både finde den på borger.dk og e-boks.dk.

HUSK

Når du har oprettet postkassen, vil du din post fra det offentlige her. Derfor er det vigtigt, at du husker at tjekke din digitale postkasse, ligesom du er vant til at tjekke din fysiske postkasse.

 

e-Boks

Har du allerede en e-Boks skal du blot tilmelde dig alt post fra det offentlig. Herefter modtager du din post fra det offentlige i din e-Boks. Læs mere om Digital Post i din e-Boks.

Publiceret 06-02-2017