Den delvise nedlukning betyder, at Borgerservice & Ydelse fortsat vil være lukket for personligt fremmøde indtil den 7. februar. Kommunens hovedomstilling vil være åben i den almindelige arbejdstid.
Alle, der har et kritisk behov for at komme i kontakt med Borgerservide & Ydelse, kan ringe på 9915 5500 for at aftale en tid. Her er det også muligt at lave en aftale om at benytte en pc i selvbetjeningsområde, hvis man ikke selv har digital adgang.
Derudover står der medarbejdere klar, hvis der opstår særlige situationer, hvor der er behov for, at borgere møder personligt op. Det er to medarbejdere fra Borgerservice & Ydelses, som kan håndtere særligt kritiske situationer, der ikke kan afvente, at kommunen igen åbner. Samtidig håndterer de to medarbejdere eventuelle fysiske ansøgninger og akutte henvendelser.
Lige som øvrige medarbejdere på kommunen arbejder de resterende medarbejdere i Borgerservice & Ydelse hjemmefra. Derfor kommer lukkeperioden ikke til at påvirke udbetaling af ydelser og behandling af ansøgninger m.v. Alle får deres forsørgelsesydelser som vanligt, og enkeltydelsesansøgninger bliver behandlet.